חפש קישור לביטוי

21.2.11

החלפת קישורים - ראש בראש - האם כדאי

האם כדאית החלפת קישורים ראש בראש ?

שאלה טובה. ראשית נסביר למי שחדש בתחום שהמושג החלפת קישורים ראש בראש - זהו הוצאת קישור לאתר A או קישור רוחבי (פוטר) או קישור לדף מסויים ומאותו דף יוצא קישור חוזר לאתר שממנו נתקבל הקישור.

מה הבעיה של החלפת קישור ראש בראש?

באופן כללי אין כאן שום פעולת קידום ויש כאלו שיטענו שזה גם גורם לנזק. באופן פרטני יותר, כאשר גוגל ומנועי החיפוש רואים שיש בין האתרים החלפות הדדיות (אני מתכוון להוצאת וקבלת קישור מאותם דפים), אז גוגל לוקח את ההפנייה הזאת בעירבון מוגבל, כי הוא רואה שהייתה כאן הפנייה ותגמול בצידה. אבל, כאשר גוגל רואה שבדף מסויים יוצא קישור בנושא משני לאתר אחר ואותו אתר מחזיר בנושא אחר ולדף אחר, יש כאן יותר התחשבות בהפנייה (קישור) וזה מועיל יותר לפעולת הקידום.

כמובן, שכל החלפת קישורים צריכה לכלול מספר פעולות לבדיקת כדאיות ההחלפה. אבל על זה נדבר במאמר הבא.

אז, כפי ששמתם לב, אין תשובה חד משמעית להחלפות ראש בראש, אבל, אם אפשר להימנע מכך, עדיף.

מה שכן באתרים ענקיים וסמכותיים שמדורגים גבוה בגוגל, תוכלו למצוא מידי פעם החלפות כאלה, כי זה לא יזיק להם, אולי יועיל אם ההחלפה נעשתה כמו שצריך. בחברות קידום אתרים שעוסקות בתחום שיווק באינטרנט אצלם לא תראו פעולות שעלולות לסכן את הקידום במנועי החיפוש.

 אני משתדל להימנע מלהוציא קישורים ראש בראש ולו בשביל הזהירות. אבל, אשמח לראות כאן את תגובות הגולשים לעניין הזה. כמו שאמר החכם מכל האדם "מכל מלמדי השכלתי".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.